Liseberg vill varna om den biljettbluff som just nu är aktuell på sociala medier, om att de ska dela ut fribiljetter till nöjesparken.

– Det är inte vi som är avsändare, utan det är någon som kapat vår logotyp och låtsas att det är vi, säger Ebba Källeskog som är PR-ansvarig på Liseberg.

I samband med annonsen ombeds man delta i en undersökning och därefter få fribiljetter till Liseberg. Detta är helt inkorrekt, då Liseberg för tillfället inte delar ut några fribiljetter.

Expressen skriver att Liseberg i tisdags gick ut på sin egen Facebook-sida och spred informationen till allmänheten om bluffen.

Det är besökare till Liseberg som hört av sig till ansvariga på nöjesparken om att det cirkulerar runt så kallade gratisbiljetter på sociala medier. Ebba Källeskog menar att nöjesparken emellanåt ger ut fribiljetter men att det i sådana fall framgår i deras egna kanaler.

– Om man ser den och inte hört något innan så är det jättebra om man hör av sig till oss och frågar om det kommer från oss. Lite källkritik. Det går alltid att höra av sig till oss.

Ebba Källeskog berättar även att det går att anmäla inläggen så de försvinner, också att man kan varna vänner och bekanta. Bluffmakarna ska nu vara anmälda till Facebook så att de kan bli borttagna.

Annons