När beskedet om att Teliabutiken i Ljungby skulle läggas ner i mitten av april startade Ljungbybon Dagmar Hailer en namninsamlingen under uppmaningen "Vi vill inte att ni stänger vår affär".

Hon fick ihop 1 290 namnunderskrifter, som skickades i tre separata brev till Telias högste vd. Nu har Dagmar Hailer fått svar.

"Hej Dagmar

Jag vill börja med att tacka dig för ditt brev och för att du tagit dig tid. Våra kunder är otroligt viktiga för oss och vi uppskattar verkligen ditt engagemang i frågan om vår butiksverksamhet. Jag beklagar att du känner så här inför butiksstängningen i Ljungby men är samtidigt glad över att vår butik har varit så uppskattad.

Hela Svensk handel är inne i en stor förflyttningsfas där butiksverksamheten anpassas till den allt växande näthandeln. Nu tar vi ett omtag på hela vår etableringsstrategi för att anpassa oss till förändrade kundbehov och hur våra kunder vill möta oss nu och framåt. Det innebär bland annat att vi ser över våra butikskoncept där vi kommer att presentera hela nya koncept med ännu mer fokus på rådgivning, helhetslösningar och service. Vi ser över placeringen av våra butiker vilket innebär att några omlokaliseras eller stängs.

Annons

Vi informerar våra kunder på samtliga berörda orter om hur de enkelt kan få den hjälp de behöver, via telia.se, telefon eller annan butik. Skulle det fortfarande vara något du undrar över så är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Peter Robertsson, försäljnings- distributionschef på Telia,"

Svaret var inte riktigt vad Dagmar Hailer hade önskat, men hon är inte förvånad.

– Det är ett blaha blaha-svar, säger hon besviket.

Hon är ändå glad över det stora engagemang från Ljungbyborna att försöka rädda butiken.

Butiken i Ljungby beräknas stänga den 17 juni.

Relaterat: Nu är namninsamlingen för Teliabutiken avslutad
Relaterat: Namninsamling för Teliabutiken i Ljungby
Relaterat: Många besvikna efter beskedet om Telia-butikens nedläggning