Annons
Vidare till smalanningen.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Fortsatta problem med Swedbanks nättjänst

Storbanken Swedbank har fortsatta problem med sin internettjänst. Bankens kunder har under flera dagar haft svårigheter med att logga in på internetbanken.

Vi har inte lyckats lösa problemet, inte så tillvida att vi kommit tillrätta med vad som är grundorsaken, säger Claes Warrén, presskontakt på Swedbank.

Problemen, som varar i fem till tio minuter per tillfälle, kommer och går.

Det har förekommit störningar under dagen vid ett par tillfällen, de senaste har inte varit lika långvariga som tidigare. Vi rekommenderar kunder som drabbas av inloggningsproblem att försöka igen lite senare. Då kommer man i de flesta fall in. Man kan också ringa vår telefonbank.

Swedbank har inte lyckats spåra grundorsaken till problemet och vet därmed inte när problemet kan vara löst.

Så fort vi vet grundorsaken så kommer vi att lösa det. På IT-avdelningen jobbar alla som kan och som behövs.

Banken utesluter inte att problemen kan vara så omfattande att en omstart av systemen kan krävas.

Skulle vi behöva starta om systemen gör vi det när kundpåverkan är minimal, säger Claes Warrén.