Under hösten förra året nådde Jönköpings-Postens Facebook-sida 20 000 gillare. Nu har nästa steg kommit - 30 000.

– Förhoppningsvis betyder detta att vi gör någonting bra som läsarna gillar, och det är ju fantastiskt roligt. Att vi lyckas engagera med vår journalistik, säger Hanna Källqvist, ansvarig för Hallpressens sociala medier.

Syftet med JP:s närvaro på sociala medier är såklart dels att kunna sprida tidningens material, men framförallt handlar det om att skapa en dialog med läsarna.

– Vi vill att våra läsare ska kunna prata med oss. Vi får in väldigt mycket tips och förslag vilket är jättebra, och vi ser ju ofta i våra kommentarsfält att det blir en liten diskussion mellan folk som kanske aldrig har möts. Det är ju den delen som jag tycker är absolut mest spännande och superviktig för JP, säger Hanna Källqvist.

Vad vill du säga till läsarna?

– Fortsätt att engagera er och prata med oss och varandra. Vi tycker det är jättekul och superviktigt.

Vill du också följa oss på Facebook?

Kolla också in våra specialsidor på Facebook;, , och .